Jetlag

Då var man hemma igen, kom igår eftermiddag. Planet landa på Landvetter vid halv 4 tiden... resan hem tog längre tid pga förseningar å skit, så var hyfsat trött när man kom hem, hade inte kunnat sova något på planet så igår när jag gick å lade mig hade jag varit vaken i 34h!! Men är nu hemma och det är ganska skönt =)

Over and out

New York Part 2

Igar var vi i Chinatown och kollade in Nyarsparaden, shoppade i hemliga rum (berattar mer senare), strosade runt pa Little Italy och shoppade pa Broadway. Pa kvallen gick vi till Times Square och stod helt stumma och kolla pa alla skyltar och ljus! Helt otroligt! Vi gick runt i 12timmar sa var ganska mor i huvudet sen efter alla nya intryck och allt spannande man har fatt sett.
Idag ska vi ta en svang till Times Square och kanske shoppa lite dar, sen vidare ner till Empite State Building och forsoka aka upp i hissen for att se ut over staden. Sen vidare ner till Wall Street och Frihetsgudinnan. Solen lyser just nu och det gjorde den aven igar.

New York

Da har man fatt lamna baten och kommit till New York, dock hade vi lite strul pa vagen hit... vi tog flyg fran Fort Lauderdale dar vi gick av baten till Charlotte i North Carolina, dar fick vi reda pa att vart plan var trasigt och holl pa att lagas, efter 1,5h fick vi den trevliga nyheten om att det inte gick att laga och att flyget blev installt. Fick springa till en incheckningsdisk och boka om oss till nagot annat, vi kom forst i ko och fick plats pa ett litet litet plan som ungefar var lika stort som en buss till Washington DC och dar ifran till New York sa igar var vi pa resande fot i ungefar 12h och vi missa en halvdag har i N.Y.
Idag ar en ny dag och det ar aven den dag da chineser firar nyar sa vi ska ge oss av till Chinatown och kolla in en parad som dom har for att fora bort onda andar sa att dom kan borja det nya aret med bara glada och trevliga andar =)
Vi bor pa ett mindre fracsht vandrarhem pa Manhattan Downtown, bra lage ar val just det anda det har, och hyfsat billigt internet. Igar nar vi skulle lagga oss sa langta vi faktiskt hem till vara egna sangar och jag till min goa sambo.

Kanske kanske kan jag fa upp lite bilder ikvall eller imorgon. Klockan har i New York ar nu 10.10, och vi har precis atit frulle, vilket inte jag gilla sa mycket da den bestod av rostat brod med jordnotssmor och jam att valja pa till palagg, men min reskamrat alskar det =)

Over and Out

Gala tonight!

Har inte kunnat komma in pa bloggen forens idag, ar ju inte den basta internetuppkoppling + hyfsat dyrt tyvarr, men ville bara meddela att jag lever =)
Ikvall ar det gala kvall, vilket betyder fina galaklader och extra fin mat. I ovrigt sa har maten varit okej, men tyvarr inte mer an sa.
Vadret har tyvarr varit valdigt galt for att vara har, men lite sol har vi allt fatt som tur ar annars hade jag nog vagrat aka hem.
De basta an sa lange pa resan har varit att jag fatt simma med en delfin som heter Sally! Helt otroligt!!! Fick aven halla, pussa och mata stingrockor mitt ute pa havet. Helt otroligt.... ni ska fa se bilder sen nar jag kommer hem.
Pa lordag bar det av till N.Y, har traffat lite N.Y folk har pa resan och fatt lite tips av dom sa det ska bli spannande, hoppas pa att det inte ar for mycket ovader bara.

Bye bye South Beach

Dax att lamna South Beach =( Nu ska vi vidare pa nya aventyr, namligen kryssning!
Igar var vi in till Miami Down Town och spana in laget, pa vagen dit var vi och shoppa lite i 2 olika butiker.... ROSS och Tj MaxX, Ross var som Ullared fast med markerklader, hitta inte sa mycket till mig sjalv men fick allt med mig en del hem, Tj MaxX kanske man kan jamfora med HM fast da med markesklader.
Inne i Down Town akte vi runt med Metromover sa fick vi se en hel del av Down Town, Metromover var ett slags tag utan forare som akte pa en bana ca 5-6m over marken. Vi gick av pa lite olika platser och gick runt, stanna bla pa ett stalle dar vi sag ett smoothie stalle som heter Smoothie King dit vi gick och kopte var sin. Dom hade en helt otrolig meny av olika varianter, fanns om man ville ha energykik, eller om man ville ga ner i vikt, bygga muskler, ja i stort sett alla de former.
Finns tyvarr inga mojligheter att lagga upp bilder pa denna dator sa blir inga bilder denna gang heller.
Nu ar det snart dax for frulle har som bestar av pannkakor med choklad, ingen  hojdare frulle men men =)
Ska bli skont att slippa den harda sangen, och fa komma ombord och till en forhoppningsvis lite mjukare sang som inte knarrar varje gang man ror sig. Dock har det varit stadning varje dag pa rummet, vilket kanns valdigt lyxigt for att vara ett vandrarhem.
Igar foresten nar vi akte hem fran Down Town var det stormovader, lag solstolar och palmer pa vagarna sa bilisterna fick ga ut och plocka bort for att komma fram, regna gjorde det massor, men nar vi gick av bussen hade det varsta redan varit!
Hoppas ni har det bra hemma, massa kramisar =)

Miami South Beach

Nu ar vi har och har varit i snart ett dygn! Och det ar helt underbart!!! Idag har vi gatt en svang och skickat runt omkring och vi har varit pa stranden. Nu ska vi strax ga ut och kolla lite i affarer och sen ata och dricka nagot gott.
Imorgon har vi inga direkt planer, ska forsoka oss ut pa en tur med en bat runt hela Miami Beach och fa se lite mer. Flygresan hit gick bra, dock blev vi forsenande fran Paris i nastan 2timmar men vi kom fram till slut efter att ha varit pa flygande fot i runt 12h. Tog buss och taxi till vandrarhemmer vi bor pa, som heter Jazz on South Beach! Toppenstalle far att vara ett vandrarhem, vi hade bestallt ett rum med eget badrum och det vi fick vi och det var stadat och frascht. Kom hit vid sjutiden igar kvall och vi var verkligen sa supertrotta sa vi packa upp lite och sen bara satt och tjota och kolla pa tv, sen somna vi som stockar och sov i nastan 12timmar. Frulle ingick och den bestod av pannkakor med sirap och te/kaffe, sa man fick lite i sig i magen iaf.
Pa lordag bar det av till Fort Lauderdale och till vart kryssningsfartyg.

Hoppas ni har det bra har hemma, har ar det toppen, trots att vi nasten kom ifran varandra pa bussen hit till South Beach, men det far bli en annan historia! =)

Snart bär de av...

Japps på onsdag morgon kl04.30 kommer taxin och hämtar oss och tar oss till Landvetter flygplats där vi tar Air France till Paris och sen vidare till Miami!! =) Ska bli så underbart härligt och roligt, ska försöka att uppdatera er under resan men vi får se hur mycket tid det finns till det.

Middagstips!

Eftersom jag har en sambo som älskar korv så gjorde jag häromdagen en korvgryta! Blev supergod faktiskt, gjorde mest av sån't jag hade hemma och inga direkta mått men ska försöka mig på att ge ett någorlunda recept =)

ca 7-9port

3st chorizo krov
1 pkt Rydbegrs Uddevallare (såklart)
2dl creme fraiche
2dl matgrädde
3 dl vatten
1-2dl chillisås
1-2 dl riven ost av lite mer smakrika ostar
1-2dl soltorkade tomater
salt och peppar

Om jag hade haft champinjoner och lök hemma hade jag tagit i det oxå. Sen hade jag gärna haft i lite ölkorv, det sätter god smak på det.