New York

Da har man fatt lamna baten och kommit till New York, dock hade vi lite strul pa vagen hit... vi tog flyg fran Fort Lauderdale dar vi gick av baten till Charlotte i North Carolina, dar fick vi reda pa att vart plan var trasigt och holl pa att lagas, efter 1,5h fick vi den trevliga nyheten om att det inte gick att laga och att flyget blev installt. Fick springa till en incheckningsdisk och boka om oss till nagot annat, vi kom forst i ko och fick plats pa ett litet litet plan som ungefar var lika stort som en buss till Washington DC och dar ifran till New York sa igar var vi pa resande fot i ungefar 12h och vi missa en halvdag har i N.Y.
Idag ar en ny dag och det ar aven den dag da chineser firar nyar sa vi ska ge oss av till Chinatown och kolla in en parad som dom har for att fora bort onda andar sa att dom kan borja det nya aret med bara glada och trevliga andar =)
Vi bor pa ett mindre fracsht vandrarhem pa Manhattan Downtown, bra lage ar val just det anda det har, och hyfsat billigt internet. Igar nar vi skulle lagga oss sa langta vi faktiskt hem till vara egna sangar och jag till min goa sambo.


Kanske kanske kan jag fa upp lite bilder ikvall eller imorgon. Klockan har i New York ar nu 10.10, och vi har precis atit frulle, vilket inte jag gilla sa mycket da den bestod av rostat brod med jordnotssmor och jam att valja pa till palagg, men min reskamrat alskar det =)

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det vore väl konstigt om du inte längtade hem nångång. Hoppas att vi kan ses ganska snart efter du kommer hem. Men se till att njuta av dom sista dagarna.

Kram kram

2010-02-21 @ 18:27:00
URL: http://nojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0