Mia Skäringer - Dyngkåt och hur helig som helst

Idag blir det Mia, med goa tjejerna!



"Skrattet och gråten har alltid haft nära till varandra i Mias värld. Det blir som vanligt inga onliners, istället fastnar skrattet i halsen. Som när vi får veta hur Gulletussan blev Gulletussan, eller när vi fär veta hur det känns att vara en tioårig flicka och väga 60 kg.

"Dyngkåt och hur helig som helst" är en föreställning där kvinnans historia äntligen får berättas oemotsagd. Genom monolog, stand-up och sång delar Mia med sig av sitt liv, på sitt vanliga, brutalt ärliga vis.

Gulletussan och Tabita skymtar till, men vi får också möta Ann-Marie, som förstvivlat försöker bli lycklig. Hon läser alla "må-bra-böcker", och har kronisk svampinfektion.

- Drivkraften är nog någonstans en längtan efter att ge oss alla upprättelse. En önskan om att vi människor ska tycka mer om oss själva. Inte jämföra oss så mycket och tro att alla andra är så djävla mycket lyckligare."

Text och bild lånad från gso.se


Någon som har läst hennes bok? Jag har börjat läsa men sen blev jag osäker om jag verkligen ville läsa den innan showen, så avvaktar tills jag sett det =)


Kommentarer
Postat av: Kikan

Åh vad kul, den skulle jag oxå vilja se. Jag har läst boken men blev faktiskt lite besviken då jag inte tyckte att den var så bra som jag hade förväntat mig. Kram Kikan

2011-03-20 @ 20:52:06
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0