Skumtomtefudge

Var sugen på att börja göra julgodis så jag satt och letade lite recept, och hittade då ett på just skumtomtefudge, modifierade receptet bara lite (som vanligt), superenkelt att göra verkligen och sååå smarriga!

ca 15st skumtomtar (12st stod det)
50 g smör
1 dl vispgrädde
2 dl socker (absolut inte mer)
100g vit choklad (stod 150g)

några droppar röd karamellfärg (stod heller inte i receptet men ville ha en mer tydlig rosa förg på dom)

Gör så här:
Blanda allt förutom chokladen i en kastrull, smält på svag värme. När det blivit en slät smet låt det då småkoka under omrörning i 10 min. Blanda i chokladen och rör om tills massan blivit blank. ta kastrullen från spisen och fortsätt röra till massan blivit ljusare ch svalnat lite. Häll upp i bakplåtspappersklädd form ca 15X20cm och låt stelna i kylen. Skär sedan i bitar.

Jag tog en något mindre form då jag ville ha dom lite högre.


Foto: Cina - Nikon D5000


Kommentarer
Postat av: Johanna

Dags att testa. Typ ett år senare ;)
Kram

2012-11-26 @ 18:19:12
URL: http://nojja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0