USA Resan - Dag 1 10/2-2010

Det var en tidig onsdag morgon som vi ställde klockan på, hmm kommer fasen inte ihåg men tror det var kl04 typ. Vi hade beställt en taxi som skulle komma och hämta mig och Lisa hemma hos henne, hade landat där kvällen innan. Taxin kom itid, tack gode gud för det. Allt flöt på bra på Landvetter vi hade gott om tid och inga struligheter. Planet lyfta som det skulle till Paris, jag hade fönsterplats men mer än så kommer jag iinte ihåg av resan till Paris, shit man börjar nog bli gammal.


Frulle på planet, mmm varm choklad!

Så kom vi till Paris och Charles de Gaulle flygplats, vi hade fått en del varningar om att det är stooooor, och det är den, det är Europas näst största. Men allt gick fint, var bra med skyltar till airbus som tog oss mellan gaterna.
Vi kom på planet i utsatt tid dock fick vi sitta i planet i 2h innan vi kunde lyfta. Ingen information om vad som hände... mycket dåligt Air France!



Men tillslut kom vi iväg, tom. jag fick lite sömn, brukar ha väldigt svårt för att sova på plan men det gick bra till en början. De sista timmarna var riktigt jobbiga, är inte van att sitta så länge så jag tog och stod upp i över 1h och det var skönt.



Japp så kom vi då till Miami, dock dryga 2h försent men ändå! =) Vi var lyckliga och väldigt ivriga på att få komma av planet.
Vi tog oss med buss till Miami South Beach dock med lite omständigheter som Lisa tycker e skitkul och kunde ligga å garva åt på natten men ja jag tycker inte de va lika kul... än... lite kul var det. Jo var såhär att det stod inte på busshållplatserna vad dom hette så vi visste ju inte vart vi skulle gå av. Så kom vi fram till en som vi trodde att vi skulle gå av så vi tog fram våra väskor och så skulle Lisa gå fram och fråga, jag stod kvar med väskorna vid dörren, men så var det massa andra folk som skulle av så jag fick ju snällt gå av med väskorna så jag inte var ivägen och rätt som det är så åker bussen och jag står utanför och snällt vinkar till Lisa och LIsa står inne i bussen och beordar busschauffören att stanna, lät nog ungeför såhär Lisa - "Stop the bus" Chaffisen - "No" (och skakar på huvudet), Lisa - "Stop my friend is not on it!" Cahffisen - skakar på huvudet och stannar... vad tror ni han tänkte?!
Jag får då springa en liten bit med två stycken á 20kg väskor i varsin arm, inte konstigt man har inflammation i axeln ;-)
Ja vi kom med och kunde åka några hållplatser till där vi skulle gå av och ta en annan buss till vårt vandrahem, men dumt att göra som vi blev råda till. Så vi gick istället, några sa att det inte var så långt att gå andra sa att det var mega långt. Så till slut stanna vi en taxi, när vi säger vart vi ska tycker han att det är för korta att köra men vi hade ju gjort en deal, men han fick ingen dricks och han gilla oss INTE. Men det gick ju bra vi kom fram och det var minnsan inte så kort med tanke på att vi hade varsin ryggasäck + resväskorna.
Då var vi äntligen på Jazz on South Beach, var lite sena men det gjorde inget sa dom för hon hade ju pratat med oss på telefon sa hon... vi fatta nada vi hade inte pratat med dom... men vi log så vi fick vårt rum och kunde äntligen andas ut! Måste erkänna att vi gick inte ut mer den kvällen, var för tok för trötta för de så vi packade upp och gjorde oss redo för morgondagen på beachen istället. Hade ju varit på resande fot ganska många timmar så hela kroppen ville bara vila.


Kommentarer
Postat av: Kikan

Åh vad kul att läsa! Och CDG är verkligen stor, jag och Johan hade fullt sjå med att ta oss från flygplatsen in till Paris när vi var där :)



Kram Kikan

2010-03-07 @ 20:58:56
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: Emma & Lovisa

Gud vad härligt den sista bilden såg ut från flygplanet med miami och stranden, vad roligt det måste ha varit där !

2010-03-10 @ 21:06:35
URL: http://nightstyles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0