Dag 5 14/2-2010 Key West

Japp då var vi iväg på kryssningen och på morgonen så ankar vi till vid Floridas sydligaste spets och i en stad som heter Key West, där bor det ca. 25 000 människor Ernest Hemingway bodde några år på Key West och hans bostad är nu museum med guidade turer. Vi valde att inte ta någon guide tur utan vi upptäckte en del av staden på egen hand.
Var mycket kallt denna dagen så tom invånarna började undra vad som hände med vädret. Vi gick mest runt på den kända gatan, Duval Street där vi även såg baren Sloppy Joe's där Hemingway ska hållit till på sin fritid.
Det var massor med olika statyer i staden, här nedan följer bilder på en del av dom






Vi hitta även världens minsta strand tror jag....



Eftersom det var så kallt och blåsigt så ville jag ha något värmande så jag såg en skylt på en galsbar att dom sålde varm choklad så gick in och skulle köpa detta, då var det slut =( Men behövde något varmt i mig så jag beställde en te istället. Då börjar hon surra att hon inte riktigt visste hur man gjorde så hon fick ringa sin chef, men jag sa att jag kan ta en latté istället då om det passa bätte för hennes kundskaper, men hon sa inget så stod och vänta på antingen te eller latté.... till slut får hon ihop något som smaka som te iaf, men det var efter ett telefon samtal och chefen fick komma. När jag skulle betala visa det sig också att det var nog det dyraste teet jag köpt iaf, nämligen 4$!!!  Men gott och varmt var det =)

Här kommer fler bilder,

Ganska så läskig tyckte jag


Gick tuppar lite varstans i stan


Lisa provar ett par underbara tequila brillor =)


Var inget problem att hitta tillbaka till båten iaf, den syntes kan man säga.

Efter en dag på Key West så var det dax att gå ombord och göra sig redo för kvällen som var en gala kväll! Så det vara bara att göra sig klar och försöka göra sig så galig man bara kunde =) En del kvinnor hade verkligen tagit i och hade balklänningar vissa andra kom i jeans, så det var en salig blandning men tyckte dom mesta var ganska så fina iaf, inte så många med jeans.

Efter middagen skulle vi till teatern där kapten med sin närmaste bestättning skulle presenteras och dom skulle skåla för att få en lyckad kryssning. Innan teatern var det välkomst drink i Zebra baren.





Det var alla hjärtans dag så en kille ut entertainment gruppen dela ut rosor till de flesta tjejer, men hur var det nu Lisa? Fick du någon?! hihi älskar att reta henne....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0