Dag 4 13/2-2010

Då kom dagen då vi skulle vidare till nästa etapp på vår resa. Vi skulle lämna Miami och bege oss till Fort Lauderdale, där kryssningsbåten avgick ifrån.
Vi tog oss med buss in till DownTown, hade vi ju övat på dagen innan så det gick lätt som en plätt, tog sen ett Metro Trail från Down Town till Tri Trail stationen där vi fick vänta en stund eftersom Tri Trail var något försenat. Vi hitta här ett franskt par som oxå skulle med på kryssningen så vi bestämde att vi skulle dela taxi med dom från Fort Lauderdale Tri Trail station till båten.

När väl tåget kom så hitta vi ingen bra ställe att förvara väskorna på så dom stod lite halvdumt, så efter någon hållplats kom det på en vakt som sa åt oss att gå av och åka med han i en bil istället... Lisa var på väg att gå av men då fick jag småpanik! Herregud vi visste ju inte vad det var för någon typ, så jag stod på mig och fråga varför och fick sagt att vi minnsan var tvungna att vara kvar på tåget för vi reste med de franska paret och 4st kunde han inte ta i sin bil, så vi blev som tur var kvar på tåget. Tror säkert inte det var något skumt med han, var tydligen väldigt viktigt att väskor stod på ett speciellt sätt, vi fick slängt upp dom så dom stod lite bättre sen så lät han oss vara.
Så här såg tåget ut, dubbeldäck tåg,

Resten av resan gick bra, tog inte så lång tid så vi var snart där. Taxin tog oss enda fram till båten, genom ytterligare passkontroller och bagagekontroll. När vi kom fram lämna vi bara våra väskor så togs dom till hytten så var det dax att checka in. Vi kom i god tid så det var inte så mycket köer, vilket var mega skönt. Togs en jäkla massa kort och det filmades. Detta kunde man sen få köpa på båten för massa pengar, men vi valde att spara dessa pengar till shopping i N.Y.

Vi kom ombord, kollade in vår hytt och sen gick vi för att försöka ändra till 2:a sittningen på middagen istället för 1:a, vilket skulle varit mycket bättre så vi slapp att stressa de dagar vi var iland. Vi lyckades inte direkt, men vi fivk iaf ett namn på en snubbe som vi skulle gå till på kvällen och prata med, Marcelo hette den snackars snubben som kom att få flera besök av oss. Var mest Lisa som fick sköta det snacket!
Vi gick och käka en lunchbuffé, sen packade vi upp spanande in båten och sen var det dax för middagen.

Restaurangen där vi åt middag de 3 första kvällarna

Vi kom vid ett bord där det satt bl.a ett äldre par som hade haft stora problem att ta sig till Fort Lauderdale. Dom skulle flyga från Arlanda till N.Y men det var snökaos i N.Y så alla flyg var inställda och skulle inte gå på några dagar så dom fick flyga till något annat ställe, typ 200mil från Fort Lauderdale, så hyrde dom en bil och körde till Fr Lauderdale. Körde nästan dygnet runt gjorde dom. Inte så avis på det!

Tur att ghostbusters fanns med oss på båten ;-)

Självklart var vi ju tvungna att prova drinkarna i Zebrabaren som kom att bli vårt hak!

Denna hette Sea of Love och va såklart väldans smarrig! Inte så billig dock, 6.75$ + 15% i dricks. Men just då var det lätt värt det =)