Dag 3 12/2-2010

Vakna inte riktigt lika tidigt denna morgon, bara nästan. Upp och äta den väldigt avancerade frukosten, pannkakor m. choklad *suck* fast denna morgon hade man möjlighet att köpa till bacon och äggröra, även om jag inte är så förtjust i det heller på morgonen så valde jag att göra detta. Kändes som att man fick i sig lite mer än bara choklad och mjöl.
Denna dag hade vi planer på att ta oss till lite shopping och Down Town. Vi gick till första anhalten som vi luskat reda på att det skulle vara bra shopping.

Så vi hamna här.
ROSS - Stor butik med massor av kläder, skor och inredning mest kläder dock. Det mesta var märkeskläder till mycket bra pris. Man blev helt snurrig av allt, shoppa lite till min blivande systerdotter/son =)
TJ-MAXX - Även här hade dom mycket, dock inte lika rörigt men heller inte lika billigt. Hitta iaf lite till goa sambon.

Sen tog vi oss med buss in till Down Town, var ganska billigt att åka buss ca. 15kr och då kunde man åka lååångt.

När vi kommit fram till Down Town så begav vi oss för att leta upp MetroMover, en slags tågvagn som inte har någon chaufför ombord, som kör i stort sett över hela Down Town, så här såg dom ut,

Vi tog en sväng med den för att kunna se staden lite mer, gick av på lite olika ställen som vi tyckte såg intressanta ut.

Vi stanna där vi såg denna skylt, visa sig vara en smoothie café, kanske inte så oväntat med tanke på namnet. Vi gick iaf in och beställde varsin smoothie. Jag tog såklart en med hallonsmak i storlek S, vilket var himla tur för så små var dom inte. Fanns lite olika kategorier av smoothie, stay healthy, trim down, get energy, bulid up och några till. Ni kan spana in menyn här. Var iaf väldigt god!

Kolla in... och det är storlek S!

Bredvid låg detta ställe,

Visa sig vara ett Mexikans snabbmat ställe, vi valde att inte äta där ;-)

Vidare gick färden

På eftermiddagen så tog vi bussen hem till vandrarhemmet igen. Men snacka om väder omslag, när vi åker med bussen över bron till Miami Beach så helt plötsligt så blir det alldeldes mörkt ute och det börjar ösregna och åska och nästan blåsa storm! Vi såg en man som hade stannat för att dra bort en solstol som hamnat framför hans bil, gick verkligen på bara några sekunder. Sen när vi skulle gå av så regna det inte så mycket som tur var, lite blöta blev vi allt, men vi var ju såpass nära vandarhemmet så det var ingen fara med oss =)

Sen när vi torkat oss och lämnat av våra shoppingpåsar så begav vi oss av till Washington St igen för att få ioss något att äta. Vi hade sett en mysig italiensk restaurang kvällen innan så vi tog sikte på den. Där beställde jag denna goda pizza,

Fick den serverad på en liten udda "tallrik" men var mest charmigt. Tyvärr var den inte så smakrik, som den mesta utav maten på resan. Tyckte nästan allt var väldigt smaklöst under resans gång, både på kryssningen och i N.Y.
När vi käkat så gick vi runt och titta lite sen begav vi oss hemmåt för att se om vi kunde få igen våra resväskor inför nästa etapp på resan, nämligen kryssningen! =)