Dag 2 - 11/2 Miami South Beach

Detta var första hela dagen vi skulle få tillbringa i Miami, vi längtade som tokar efter att få komma till Beachen. Vi vakkna ganska så tidigt med tanke på att vi la oss väldigt tidigt var ju inte det så konstigt.
Vi vakna några timmar innan frukosten skulle serveras så vi gick ut och reka vägen till beachen... vilket inte var så långt alls... dock upptäckte vi att det var ganska så kallt =( det blåste ganska mycket och det var mycket kyla i vindarna.
Men vi gick tillbaka för att se vad frukosten kunde vara för något gott, det visade sig att det var små pannkakor med choklad och så kunde man ta sirap till.... mmmm gott... noooot! Men men det gick ner, kanske ska tilllägga att Lisa såklart älska det. Men pannkakor med choklad till frukost!!?? Nej min hjärna sa bara fel fel fel det är inte inte inte gott.
Eftersom det var lite kyligare så valde vi att gå runt och se oss omkring i Miami South Beach istället för att frysa ihjäl på stranden. Så vi gick och strosa på Collins Ave och på Ocean Drive, kolla in Art Deco området sen gick vi till stranden och satt där i någon timma trots den kalla blåsten, men solen tog ändå.
Här kommer lite bilder









Ocean Drive




Sicka puddningar som är på South Beach =)

Efter beach besöket gick vi mot mer shoppingområde, Washington Ave där vi gick och spana i lite olika butiker, fanns väldigt blandat att shoppa loss på, tex denna lite udda t-shirt,


Alla kvinnliga skyltdockar hade varit inte på silikon operation, tyvärr tror jag inte att jag fick med det på något kort, men dom var minst Dolly Parton storlek!

Käka var vi tvungna att göra oxå, så vi valde ett Mexikanskt ställe där jag och min vegetarianska vän Lisa käka en supergod kyckling i tortilla bröd! Till det valde jag att ta en god drink, tyckte att jag var värd det.


En strawberryritas =)

Efter middagen strosa vi omkring lite till, in och ut i olika butiker. Kollade in lite supermakret där jag hitta dessa frukostflingor, säkert mega nyttiga!





När mörkret börja komma drog vi oss ner till Ocean Drive för att tjäna på South Miami pulslen.... vi stanna till vid ett Hotell där dom hade ett band som spela som vi satt i baren och tog en drink. Det är en lite lustig historia. Lisa beställde en drink, efter ett tag blev ju jag oxå sugen så beställde en likadan till mig för den var ju så god! Men då helt plötsligt så säger bartendern att hon ska ha mer pengar för den, även från Lisa som redan betalat sin för 5min sen!! Gilla vi inte så efter vi druckit upp gick vi därifrån och strosa Ocean Drive hemåt till vandrarhemmet. På vägen fick vi erbjudande om både det ena och det andra men vi är tillräckligt galna utan både droger och sprit så blev självklart inget med det.

Kommentarer
Postat av: Kikan

Vilka fina bilder! Och färgerna är alltså just så där fina som man har sett i alla amerikanska serier på TV typ CSI Miami :) Ser ut så på bilderna i alla fall.



Kram Kikan

2010-03-07 @ 21:00:22
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0