Pysselverktyg

Äntligen fick jag några timmar över att pyssla i söndags, gjorde lite kort.
Finns en hel del verktyg som gör att pysslandet går lite enklare, tex en värmefön för embossing, innan använde jag en vanlig brödrost funka fint då när man inte testat något annat, nu skulle jag inte kunna vara utan min värmefön.


En enkel skärmaskin, finns i alla möjliga prisklasser själv har jag köpt en billig variant som har funkat fint nu i 2-3år, dock börjar den bli lite slö nu.



3D-kuddar, får man lite liv i korten när man använder sig utav dessa.


Limpenna, denna underbara uppfinning. PysselJohanna visa mig denna. Den går verkligen inte att vara utan när man ska limma små små saker, tex bokstäver. Då gör man på ett smart sätt som såhär,


Steg 1 - är att plocka fram det man behöver, limpenna, tejp, pappret man ska sätta fast i detta fall en bokstav på och givetvis bokstaven, sen


Steg 2 - Ta en lagom stor tejpbit, gör den mindre klistrig genom att tex sätt den på handen och dra bort den igen, sen tejpa fast bokstavens framsida och vänd den sedan om


Steg 3 - använd nu limpennan och sktryk på limmet


Steg 4 - Sätt nu bokstaven på plats och dra bort tejpen

Har ni ett helt ord så ta då och placera ut ordet och sedan sätt en tejpbit över hela ordet, blir så mycket lättare att få alla bokstäver på "rätt" plats och det mellanrum, höjd etc  man vill ha.

Hoppas ni förstod hur jag mena, annars får ni gärna fråga =)


Kommentarer
Postat av: PysselJohanna

Visst e d bra!! Man får verkligen bokstäverna där man vill =)

2010-01-31 @ 17:38:24
Postat av: Jeanna

Det där e ju jättesmart =) Önskar jag kunde ta mig mer tid att pyssla... o kunna göra lika fina kort som du! För du e jätteduktig tycker jag! =)

2010-01-31 @ 19:23:00
Postat av: Cina

PysselJohanna - Ja tack för att du lär mig, vi måste pyssla igen snart så du kan lära mig mer ;-)

Jeanna - Tack, du är så snäll!

2010-02-02 @ 08:38:17
URL: http://cinans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0