Paj i stora lass =)

Har det sennaste testat lite olika pajer, gillar paj så ibland kommer jag in i lite pajstim ;-)

Denna gången hitta jag ett recept ur en kokbok jag köpte för inte alls länge sen, Från mitt kök heter den. är Anna som skriver på bloggen Vägen från 137kg som gjort denna.

Skulle testa att göra hennes Chèvre och Kyclingpaj med spenat. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Hade vid första tillfället ingn kyckling hemma, men hade en hel del bacon liggandes i frysen så bestämde mig för att göra en egen variant.

Pajbotten gjorde jag iaf nästan som i receptet dock så hitta jag ingen mandelmjöl i någon av butikerna så jag dock dinkelmjöl istället. Har dock läst nu i hennes blogg att hon hittat mandelmjölet på Lidl så får försöka åka dit och köpa det.

Paj 1
Fyllning
Bacon, ruccola, soltorkade tomater och vitlök som jag fräser ihop i stekpannan innan jag lägger på den på pajbotten.
Äggstanning
Ägg, crème fraiche, salt, peppar.
Har även testat denna paj utan bacon i och det funkar lika bra det.

Paj 2
Fyllning
Bacon, purjolök, soltorkade tomater och vitlök.
Hade inga ägg, vilket var ett litet misstag för det blev godare med ägg, men smaken är som baken.
Tog istället crème fraiche, philiadelphia ost, salt, peppar


Paj 3, nu börjar det närma sig orginalreceptet
Fyllning
Spenat, kyckling, rosmarin salt och peppar
Äggstanning
Ägg, crème fraiche, riven ost,rosmarinsalt, vitpeppar



Paj 4
Fyllning
Kyckling, purjolök, broccoli, rosmarinsalt
Äggstanning
Ägg, crème fraiche, riven ost, rosmarinsalt och vitpeppar

 

Paj är så smidigt att ha med sig till lunch till jobbet och det går att göra med vad som helst nästan.
Paj 1 och 2 har jag smakat på och dom blev verkligen goda, paj 3 och 4 blir det i veckan till lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0