Mat med mindre kolhydrater

Som ni kunnat läsa innan så köpte jag för ett tag sen en ny kokbok och även testat att göra andra recept än just pajen.

Har väldigt svårt för att hålla mig till punkt och pricka till ett recept, men man får en grundidé sen brukar jag lägga till och ta bort så det passar mig =)

Gjorde för ett tag sen Fläskfilé men rotfrukter


Blev mycket gott, godare än vad jag någonsin trodde.

Är fläskfilé, rotfruket och champinjoner (persiljerot, kålrot, morötter, palsternacka), såsen är gjord av rödvin, grädde, soja, fetaost och lite kryddor.
Hade grönsallad till, blev jättegott och man kände sig lagom mätt fram tills det var dax för nästa mål.

Några dagar senare var det dax för nästa recept, Fiskgratäng.
I den hamna det, torsk, morötter, lök, champinjoner och broccoli, såsen gjorde jag av grädde, crème fraiche, senap, riven prästost, salt och peppar.
Hade kålsallad och avokado till detta. Också över förväntan!

Både inspirerade ur Från mitt kök

Kommentarer
Postat av: Martina

Det låter ju supergott!! Jag har också funderat på att börja köra lågkolhydratkost, jag har ett sjukt sockerberoende som jag vill ha bort!! Varför ska det vara så svårt =( Hoppas verkligen vi ses på glöggmyset! Lycka till med nya lägenheten =) Stor kram!

2009-11-19 @ 08:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0