Inventering

Igår på jobbet hade vi inventering, alla tycker det är årets tråkigaste dag, dock inte jag =) Men så jag väl kanske inte helt normal heller.... ;-) Tycker det är jätteskönt att få lite ordning och reda och är ju ett avbrott mot det vanliga jobbet som man gör varje dag!.
För att muntra upp mina kollegor så baka jag en inventeringskaka, gjorde en likadan sist år som blev uppskattad så tog en favorit i repis.

Såhär såg den ut ogräddad


Och såhär såg den ena ut klar =)

Receptet? Japp här kommer det, den är verkligen superenkel att göra.

140g smält margarin
2dl socker

Rör ihop detta tills det blandats ordentligt, tillsätt sedan

1 ägg
2dl mjöl

Blanda nu allt och sen häll över det i en smord form, tryck i de bär man vill ha i. Har testat med vinbär, hallon och blåbär.

Ställ in den sedan i en 175 grader varm ugn och låt stå där i ca. 30 min.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker oxå att det är skoj med inventering. Som du säger, skönt att få lite ordning på sakerna =)

Tur att det fanns lite kaka kvar till mig så jag kunde smaka. Supergod! =D

2009-07-01 @ 16:59:56
URL: http://nojja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag uppskattar verkligen inventeringskakan. Lika god som alltid. Synd att jag inte lyckas lika bra när jag försöker, hehe.. =)

2009-07-03 @ 20:15:00
Postat av: Emily

Glömde skriva vem det var ifrån, Emsan såklart =)

2009-07-03 @ 20:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0