081112 - Ångrar mig...

När Pappa gick bort så dela vi upp tavlorna mellen oss syskon, det tråkiga var bara att när vi gjorde detta var jag som i ett koma kommer inte riktigt ihåg den första månaderna efter han tagits ifrån mig så när vi dela tavlorna så ville jag inte ha någon förutom en tavla... Fanns ju massor av tavlor de andra fick ju i och med det kanske 5-6 var! Men den jag tog påminner så mycket om Askeslätt, de är ju där jag är uppväxt och som alltid kommer vara mitt "hem".



Sen var jag smart nog att välja en plansch som jag och Pappa köpte när vi var på Solliden när jag var en liten skitunge, så den har ju nu bekostat med en vacker ram och ny pryder den väggen här hemma =)



När vi nu ändå är inna på tavlor så kan jag passa på att via tavlor som jag gjort själv.... låter ju väldigt avancerat men det är det inte =)

Bara tyg och häftpistol! Och så då såklart något att häfta fast tyget på. Finns att köpa på Åhlens men jag tog gamla tavlor som jag inte ville ha längre och häfta på nytt tyg utanpå =) Blev himla läckert... finns iofs mega mkt snygga tavlor på IKEA, men jag vill ju inte ha som många andra... vill ju ha det speciellt hihi sån e jag!


         

Mattan från Village har jag fixat bild på nu! Kommer längre ner... är än så länge super nöjd med den! Värd pengarna lätt!





Idag blev det Lax, min favvorätt till middag! Lax med grönsaker... mumma.

Recept?! Klart ni ska få det




2pers

2st laxfilér

lägger man på en bädd av färsk spenat, häller över lite grädde och strör över parmesan ost.  Salt å peppar, glöm inte =)

In i ugnen i ungefär 20 min på 225 grader.

Grönsaker - bara att lägga upp någon härlig grönsaksmix eller rotfrukter i en form och lägga in i ugnen samtidgt somlaxen. Gott att salta å peppra och kanske någon annan spännande krydda på så som tex. paprikakrydda, chillikrydda.

Sen att man kanske har någon färska grönsaker till. Detta blir mums...


ohhhhh Roomservice nu ju!


Chipp å Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0